lørdag den 18. januar 2014

Snickersfudge

Her ser vi så hele grunden til, at jeg overhovedet var interesseret i at lave peanutbutter i første omgang. Det her er bare den ultimativt letteste snack at lave, og så er de så fede, at der ikke skal mere end et par stykker til, før man ikke kan få flere ned.

Har godt hørt at de forsvinder hurtigt i folks frysere og køleskabe, men et lille tip... Jo mindre du søder dem, jo mere "mættet" bliver smags oplevelsen. 

Jeg har brugt min egen, ret så fine, peanutbutter. Derfor valgte jeg at hakke nogle peanuts ved siden af. Det fungere faktisk, efter min optik, bedre end med crunchy. Da jeg ikke synes den er grov nok. 

'

Opskrift

  • 100 g mørk chokolade (har brugt 86 % i den her, tidligere har jeg haft 70 % i)
  • 150 g peanutbutter
  • 1 - 2 håndfulde hakkede peanuts
  • 1 spsk agavesirup (vil lige være ærlig of fortælle, at jeg faktisk glemte det i dem her)
Smelt chokoladen i et vandbad
Tilsæt peanutbutter, og rør rundt til det er en samlet masse
Tilsæt eventuel sødning og de hakkede peanuts.
Rør godt.

Beklæd en lille form med bagepapir eller folie og hæld den flydende masse i

det tog min potion 3 - 4 timer i køleskabet at størkne

3 kommentarer:

  1. Jeg søder aldrig mine... alligevel er jeg blevet bedre og bedre til at spise flere og flere... eller skulle jeg sige dårligere og dårlige til at nøjes med et par stykker ; ) Putter endda smør i..... de smager bare så godt : /

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, Mine kan godt være min søde tand bare ikke er så dominerende :p Altså min søn kunne også spise dem alle, hvis han fik bøtten

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet